I když máme hodně, chceme víc. Ve Stavovském divadle splácí dluhy Ema Bovaryová
V manželství s venkovským lékařem se Ema dusí banalitou všedního života. Její romantická duše sní po opojení vzrušující láskou. Happy end nečekejte. Národní divadlo v Praze se po téměř sto letech vrací k slavnému románu Gustava Flauberta Paní Bovaryová. Dnes čeká adaptaci Tomáše Loužného druhá premiéra.
„Jak se říká, vždy je tráva zelenější u toho druhého, tak myslím, že tak přemýšlíme bohužel všichni. Jenom se musíme někdy zastavit, uvědomit si, že u nás je ta tráva dostatečně zelená, že možná naše zahrada je fajn a že bychom tam mohli být spokojení. Ale všichni jsme prostě nastaveni tak, že pořád hledáme ještě něco jiného a něco dalšího. I když máme hodně, tak chceme víc. Je velké umění spokojit se s tím, co máme,“ zamýšlí se nad Paní Bovaryovou režisér Tomáš Loužný. Jaká další témata se svým inscenačním týmem ve Flaubertově předloze našel, zjistíte v reportáži.
Související
-
Proč se historie tak nešťastně opakuje? Ptá se inscenace Zabít člověka podle Babelovy Rudé jízdy
Ze svědectví Isaaka Babela zachyceného v jeho novele Rudá jízda i života samotného autora vychází inscenace Jana Horáka Zabít člověka.
-
Popíráme binaritu, pohlaví je spektrum. Městská divadla pražská adaptovala Orlanda Virginie Woolfové
Britská spisovatelka Virginie Wolfoová zastávala dnešní progrevistická stanoviska už před sto lety. Poslechněte si, jak její román Orlando adaptují Městská divadla pražská.
-
Bezbřehá imaginace 4 minuty před výbuchem. Národní divadlo zaplaví 100 songů
Na Nové scéně Národního divadla bude uvedeno drama Rolanda Schimmelpfenniga o teroristickém útoku v Madridu z roku 2004.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.