Své žáky chci strhnout hned první hodinu, říká klavírní pedagožka Eva Lorenc
Vždycky byla velká trémistka, proto inklinovala k pedagogice. Na klavír se podle ní může naučit hrát každý. Sama se pro něj snaží nadchnout děti i dospělé od úplného začátku. „S hudbou jsme v úplně jiném světě,“ říká ve Vizitce a zdůrazňuje, že se dnes začíná hrou podle sluchu a bez not,“ Jak se učí hra na klavír on-line? A proč je dobré zapojit do hodiny rodiče? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Za každým Smetanovým tónem je obří cit, hudbou se potřeboval vypovídat, říká Jitka Čechová
Klavírnímu dílu Bedřicha Smetany se interpreti vyhýbají; prý hodně práce za málo muziky. Pianistka Jitka Čechová je ale jiného názoru a na Smetanu nedá dopustit.
-
Úkol pro marimbu 21. století? Přiblížit se výrazem klavírní hře, říká hudebník Ladislav Bilan jr.
„Nemyslel jsem, že v ČR je možné vydat se na dráhu sólového hráče na marimbu. Až když jsem v Belgii viděl, jak spoluhráči cvičí deset hodin denně,“ říká Ladislav Bilan.
-
Klavír je nejlepší důvěrník. Jako dítě jsem s ním trávil víc času než s vrstevníky, říká Ivo Kahánek
Ivo Kahánek, jedenačtyřicetiletý absolvent pražské HAMU, patří mezi nejúspěšnější klavíristy střední generace. Na repertoáru má skladby od baroka po modernu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.