Pod vedením ředitele Divadla Na Fidlovačce Jana Koťátka se chystá první premiéra nové sezóny

15. září 2016

Divadlo vstupuje do nové sezóny hned dvěma komediemi Joea DiPietra. Familie v režii Juraje Herze má premiéru 15. září. Hru Umění vraždy nastudoval režisér Mikoláš Tyc na scéně Komorní Fidlovačky, kde bude poprvé uvedena 22. září.

Obě premiéry se uvádějí už pod novým vedením divadla, v jehož čele stanul v lednu letošního roku Jan Koťátko a nahradil tak dlouholetou ředitelku Elišku Balzerovou. Jaké změny a projekty chystá nový ředitel v nejbližším období? „Nechystám žádné dramatické změny, spíš chci pokračovat v nastaveném kurzu, protože divadlo má svoje diváky a myslím, že spolupráce s dramaturgyní Adélou Šotolovou je dobrá a že dokážeme vybírat tituly, které budou pro diváky přitažlivé.

Snažíme se akcentovat, aby uváděné hry měly nějakou, řekněme, přidanou hodnotu, aby to nebyla pouhá zábava pro zasmání, ale aby si divák také něco odnášel, aby se měl nad čím zamyslet a něco mu to dal. Chceme uvádět v české premiéře hry zajímavé a v zahraničí úspěšné, a zároveň se chceme vrátit k tradici hudebního divadla, takže bychom rádi uváděli i muzikály.“ Jan Koťátko při zmínce o plánech divadla pozitivně hodnotí jak spolupráci s dramaturgyní Adélou Šotolovou, tak s někdejší ředitelkou Fidlovačky Eliškou Balzerovou, která nadále zůstává členkou souboru.

V minulosti se Divadlo Na Fidlovačce potýkalo s finančními problémy, což byl i důvod změny vedení. Jaká je současná situace?„Zatím to řeším osobními investicemi,“ objasňuje Jan Koťátko, „a samozřejmě máme požádáno o granty na uměleckou činnost.“ Ředitel divadla je co do jeho budoucnosti optimistický, věří, že se vložené investice vrátí a podklady pro dotaci také přinesou pozitivní výsledek.

03705079.jpeg

První premiérou nové sezony Divadla Na Fidlovačce je hra amerického dramatika Joea DiPietra Famílie v režii Juraje Herze. Ten chválí výborně napsaný text, s jakým se na divadle ještě nesetkal: „Je velice zvláštní, protože zpočátku to berete jako komedii, ale čím blíž se konci, tím je to tragičtější, nebo smutnější. Je to zvláštním způsobem napsané a má to osobité vyznění.“

Hra, kterou před devíti lety nastudovalo Divadlo na Vinohradech v režii Martina Stropnického, je zasazena do prostředí italských imigrantů žijících ve Spojených státech. Hlavní hrdina se rozhoduje mezi rodinou a kariérou, kvůli které by se musel odstěhovat daleko od příbuzných: „Je to o rodinných vztazích, které jsou všude, i když Italové mají větší temperament a jsou sentimentálnější, ale pořád je to rodina a kolem ní se vše točí,“ říká režisér Juraj Herz.

03705078.jpeg
Spustit audio