Crowdfunding buduje komunitu. Veřejné sbírání peněz se rozmáhá i v klasické hudbě
Co má společného prezidentská kampaň Barracka Obamy s cédéčkem barokní hudby nebo inovativním sáčkem na brambory?
Na toto a mnoho dalšího se skládali a skládají lidé v internetových kampaních. Crowdfunding – tak se označuje tento způsob financování, kdy může veřejnost přispět po libovolných částkách na určitý projekt, který se uchází o její přízeň na specializovaných webech.
Dita Hradecká navštívila s mikrofonem Collbenku 1704 – výdejnu umění. Tedy nový multifunkční prostor v Praze 9, který je součástí industriálního komplexu bývalého ČKD. Prostor našel, zrekonstruoval, otevřel a k dalšímu využití nabídl soubor barokní hudby Collegium 1704. Rekonstrukce Collbenky byla částečně financována crowdfundingem, stejně jako všechna CD tohoto orchestru vydaná od roku 2013. V pořadu hovoří Veronika Hyksová, manažerka souboru Collegium 1704.
Právo na hudbu. Jak se autorský zákon promítá do dramaturgie orchestrů a rozhlasového vysílání
Hudba a právo se setkávají na mnoha úrovních. Tématem těchto Reflexí je právo autorské, přesněji, jak nejrůznější poplatky z něj vyplývající ovlivňují, možná až deformují současnou hudební realitu.
Na podstatu a definici crowdfundingu se autorka zeptala Ivany Svobodové z katedry podnikání Vysoké školy ekonomické v Praze. Ta řadí tento fenomén do trendu sdílené ekonomiky a domnívá se, že jeho význam bude narůstat. Se svými čerstvými zkušenosti s výběrem prostředků na nový nahrávací projekt se podělila hráčka na kladívkový klavír Petra Matějová. Z diskuse s ní a s violoncellistou Tomášem Jamníkem z iniciativy Vážný zájem vyplynul významný společenský přesah, jaký tato forma veřejné podpory může mít.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.