Život na třikrát v Divadle Na Jezerce

28. duben 2006

Divadelní delikatesu v podobě představení francouzské autorky Yasminy Rezy "Život na třikrát" připravilo na poslední dubnovou sobotu Divadlo Na Jezerce ve spolupráci se slavným bratislavským divadelním Štúdiem L+S. Pražští diváci mají jedinečnou příležitost spatřit na vlastní oči představení slavného bratislavského divadelního spolku Milana Lasici a Júlia Satinského, který již dlouhá léta předvádí skvělé herecké výkony a v jehož prospěch hovoří tisíce spokojených diváků. V inscenaci "Život na třikrát" se Na Jezerce objeví Milan Kňažko, Milan Lasica, Emília Vášáryová, Marta Sládečková a Emília Tomanová.

Ke spolupráci obou souborů se vyjádřil ředitel Divadla Na Jezerce Jan Hrušínský: "Těší mě, že se nám podařilo se Studiem L+S navázat spolupráci, a to hned z několika důvodů. Jednak je toto divadlo zárukou vysoké kvality, dobré zábavy a divácké atraktivity. Bezesporu patří k tomu nejlepšímu, co současné slovenské divadlo nabízí, a mám radost, že s jejich tvorbou můžeme seznámit i diváky našeho divadla. Naopak Divadlo Na Jezerce v bratislavském Studiu L+S úspěšně reprezentovalo Českou republiku na podzim loňského roku na festivalu českého divadla se Schmittovým Manželským vražděním. Letos, 28. dubna (den před slovenským představením na Jezerce), zahrajeme v Bratislavě komedii Woodyho Allena Zahraj to znovu, Same. Byl bych rád, kdyby naše spolupráce byla dlouhodobá a pokud možno pravidelná."

Emília Vášáryová a Milan Lasica

Divadelní hra Yasminy Rezy "Život na třikrát" je založena na jednoduché zápletce nenadálého narušení soukromí se všemi komplikacemi, vyhrocenými dialogy i trapasy, které s tím souvisejí. Manželé Henry a Sonia se chystají ulehnout, když v tom přichází na ohlášenou návštěvu Henryho šéf se ženou. Všechno by bylo v pořádku, kdyby nepřišli o den dříve. Celá situace se třikrát opakuje pokaždé s jiným průběhem i výsledkem, lehce okořeněna situační komikou, hrou nervů, i lehkým nádechem absurdity, která se dere na povrch při střetnutí s něčím, co člověk neočekával. Inscenace měla na Slovensku premiéru v roce 2003 a doposud zaznamenala již dlouhou řadu úspěšných repríz. Milan Lasica při příležitosti premiéry zalitoval jen nešťastného prvního setkání s Emíliou Vášáryovou na divadelních prknech: "S Emíliou jsem v divadle ještě nehrál a to, že zrovna když hrajeme spolu poprvé, se k ní musím chovat tak hrubě, mě hodně mrzí."

Milan Lasica

Studio L+S vzniklo v roce 1982 jako umělecká scéna Slovkoncertu s názvem Studio S. Zrodilo se jako scéna bez stálého hereckého souboru i režiséra. Herce angažovalo na jednotlivá představení, případně zvalo k hostování soubory s inscenacemi, které ladily s profilem divadla. Paralelně se uváděly i programy hudební. Od počátku se orientovalo na malá česká divadla a avantgardní soubory, repertoár byl obohacován o nejlepší inscenace z českých scén.

Už po několika měsících se na jevišti Studia S objevila dvojice Milan Lasica a Július Satinský v původní televizní skládačce Nikto nie je za dverami (1982). Postupně uvedli premiéry svých nejvýznamnějších her Deň radosti (1986), Náš priateľ René (1991) i výběr ze starších dialogů Jubileum (1990). Osudově ovlivnili podobu Studia S nezaměnitelnou poetikou.

Studio se v dubnu 1999 jako první divadlo privatizovalo a i pod novým názvem potvrdilo to, co tu fakticky platilo už několik roků: změnilo se na ŠTÚDIO L+S. Jeho ředitelem je Milan Lasica.

Život na třikrát, Divadlo Na Jezerce, 29. dubna 2006,
Autor: Yasmina Reza, režie: Martin Porubjak

Hrají: Emília Vášáryová, Milan Lasica, Marta Sládečková, Milan Kňažko, Emília Tomanová

autor: Jakub Leníček
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

ze_světa_lesních_samot.jpg

3x Karel Klostermann

Koupit

Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.