Žena v centru pozornosti. Vydejme se po stopách Pražského divadelního festivalu německého jazyka
Sondu do německé dělnické rodiny podniká Muž své třídy. Inscenaci představuje režisér Lukas Holzhausen
Dva roky starý debutový román Christiana Barona Muž své třídy u nás ještě vydán nebyl, ale Pražský divadelní festival německého jazyka přiváží jeho jevištní přepis. Divadlo Schauspiel Hannover si vypůjčilo spisovatelův autobiografický příběh, aby vyprávělo o tristních podmínkách života dělnických rodin.
Christian se ze sociálního zařazení, do něhož se narodil, vyvázal. Jeho vzpomínky na dětství ale ukazují, nakolik je příslušníkům nemajetné vrstvy přístup k důstojnějšímu životu jednou pro vždy zapovězen.
Interpret hlavního hrdiny Nikolai Gemel se během představení noří do Christianových myšlenek, aby před diváky rozevřel výjevy z bolestného soužití s otcem, a své rané zkušenosti zároveň reflektoval optikou poučeného muže. „I když je to hodně drsný příběh“, říká v naší reportáži režisér inscenace Lukas Holzhausen, „můžeme se s těmito lidmi identifikovat.“
Související
-
KULT: Jak se dělá regionální divadelní festival, co vydrží čtvrtstoletí?
Divadelní festival KULT přiváží do Ústí nad Labem kulturu už dvacet pět let. ArtCafé o největší divadelní přehlídce v kraji moderuje Hanka Malaníková.
-
Žena, která narážela do dveří. Festival Divadelní Flora opět uvádí německé divadlo
Nesentimentální výpověď o domácím násilí, alkoholových excesech a chudobě režíroval podle irské předlohy Roddyho Doylea intendant Berliner Ensemble Oliver Reese.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka