Žena v centru pozornosti. Vydejme se po stopách Pražského divadelního festivalu německého jazyka
Richard III. - deformuje svět, nebo se mu jen přizpůsobuje?
Hamburský Deutches SchauSpielHaus přivezl do Prahy svého Richarda III. V jeho pojetí je slavný shakespearovský antihrdina poslední kapitoly krvavé „války růží“ androgynní postava s traumatem z dětství. Inscenace Richard the Kid & the King v titulní roli s oceňovanou herečkou Linnou Beckmann odstartovala 27. ročník Pražského divadelního festivalu německého jazyka s podtitulem Herr*innen.
Jak je možné, že se člověk ze společenského dna protlačí do nejvyšších pater politiky? A ačkoli očividně lže a podvádí, omotá si okolí – včetně diváků – kolem prstu? Ptají se inscenátoři hry v čele s režisérkou Karin Henkel. V Hamburku se prý publikum nesmírně baví komediálním talentem, s nímž hlavní interpretka pronáší své drzé repliky. Je ale ztělesnění zla, svůdné i odpudivé zároveň, mísící násilí s komikou a patos s banalitou, opravdovým zlem? A je pod všemi nánosy pochyb muž ještě mužem a žena ženou?
Související
-
KULT: Jak se dělá regionální divadelní festival, co vydrží čtvrtstoletí?
Divadelní festival KULT přiváží do Ústí nad Labem kulturu už dvacet pět let. ArtCafé o největší divadelní přehlídce v kraji moderuje Hanka Malaníková.
-
Žena, která narážela do dveří. Festival Divadelní Flora opět uvádí německé divadlo
Nesentimentální výpověď o domácím násilí, alkoholových excesech a chudobě režíroval podle irské předlohy Roddyho Doylea intendant Berliner Ensemble Oliver Reese.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.