Zajímavé téma, ale řemeslně nedotažené? Tak to řekněme. Kritika musí vycházet z textu, říká šéfredaktor Tvaru Jan M. Heller
Úkolem literárních časopisů je představovat čtenářstvu neznámé autory, i proto chce nový šéfredaktor čtrnáctideníku Tvar Jan M. Heller dát prostor zahraniční literatuře a tématům, která se týkají rozmanitosti. Proč je důležité mluvit o podmínkách, v nichž literární dílo vzniká? V čem pana Hellera ovlivnili vlak, Rilke a Baudelaire? Proč jako autor básnické sbírky Spády preferuje pravidelný verš? Jak je na tom literární kritika? Ve Vizitce se ptala Karolína Koubová.
Související
-
Jan M. Heller: Mercedes
Mezi nejvýznamnější procesy, které změnily tvář poválečné Evropy, byl přísun levné pracovní síly z balkánských zemí a Turecka. Změn vrytých do tváře kontinentu je řada.
-
Jan M. Heller: Zpřísnit!
Na střední škole jsem soutěžil v olympiádě v českém jazyce. Zadání mělo část jazykovou a slohovou a měli jsme za úkol napsat aktualizaci rčení „Co Čech, to muzikant“.
-
Jan M. Heller: Loď a Dvůr
Místnost zhruba o velikosti nákladového prostoru dodávky, ne moc světlá. Vpravo rozkládací postýlka, na které mají spát až tři děti, pro novorozeně s vysouvacím šuplíkem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.