Začala vlaková výluka mezi Valticemi a Mikulovem, potrvá pět měsíců
Dopravu na trati mezi Břeclaví a Znojmem ode dneška opět komplikuje výluka. Po loňské rekonstrukci úseku Boří les-Valtice teď správci železnic pokračují úsekem Valtice - Mikulov.
Na trati Břeclav - Znojmo v úseku mezi Mikulovem a Valticemi dnes začala pětiměsíční výluka. Cestující musí přesednout na autobusy náhradní dopravy. Správa železniční dopravní cesty tam za víc než jednu miliardu korun opraví koleje, přejezdy a nástupiště.
Místo vlaků přepraví cestující autobusy s označením xS8 a budou to vlastně dvě linky. Jedna pojede z Břeclavi přes Boří les, Valtice-město, Valtice, Sedlec u Mikulova, Mikulov a dále přes Březí a Dobré Pole do Novosedel a zpět. Druhá linka bude končit už v Mikulově.
Tento stav bude trvat do pátku 13. dubna, kdy se na trať v úseku Břeclav - Valtice některé vlaky vrátí.
Náhradní dopravou bude možné přepravovat i kola, ale tato služba bude po celou dobu výluky omezená.
Podobně jako loni při rekonstrukci úseku Valtice - Boří les budou jezdit autobusy s přívěsným vozem nebo nákladní auta, která kola naloží. Jejich kapacita ale bude omezená, takže větší skupiny cyklistů, zvlášť o svátcích a o prázdninách by si měly přepravu kol předem objednat.
Úpravy zrychlí vlaky na trati
V březnu stavbaři začali s přípravou staveniště a vykáceli keře a stromy, které okolo trati nemají být. Ode dneška do začátku října potrvá úplná výluka, aby mohli železničáři opravit asi dvanáct kilometrů kolejí včetně tří mostů a patnácti propustků. Do stavby zahrnuli také rekonstrukce přejezdů.
Díky tomu se rychlost vlaků zvýší až na 120 kilometrů za hodinu. Doba jízdy se tím zkrátí o několik minut. Úpravy zabezpečovacího zařízení umožní dálkové ovládání stanic Boří Les, Valtice, Sedlec na Moravě a Mikulov na Moravě. Nově tak na nich nebudou potřeba výpravčí.
V Sedleci se přesune vlaková zastávka
Změna čeká i cestující ze Sedlece u Mikulova, kde se zastávka posune asi o 150 metrů od stávající polohy blíž k centru vsi. Nově bude mít stanice dvě dopravní koleje.
Naopak v Mikulově se kolejiště zredukuje. Prodlouží se první a třetí kolej ve směru na Znojmo a vznikne nové nástupiště. Jak v Sedleci, tak v Mikulově budou nástupní hrany půl metru nad kolejnicemi, takže nástup a výstup z vlaku bude pohodlnější.
V Mikulově plánuje Správa železnic ve spolupráci s městem také celkovou rekonstrukci samotné výpravní budovy. Letos by měl vzniknout projekt stavby, stavební práce by pak měly začít napřesrok. Obnova nádraží bude stát přibližně pětadvacet milionů korun.
Související
-
Brno má nové trolejbusy. Nemusejí jezdit jen pod trolejovým vedením
Brněnský dopravní podnik převzal první trolejbusy, které mohou ujet i několik kilometrů bez kontaktu s trolejovým vedením. Energii jim v té době dává baterie.
-
Čtyři desítky stánků od Myší díry zmizely, zbývá jich čtrnáct. Prostor je čistější i bezpečnější
Z prostoru mezi vlakovým nádražím a obchodním domem Tesco v Brně zmizelo za dva roky skoro čtyřicet prodejních stánků. Zbývá jich ještě čtrnáct.
-
Od pondělka přes Dornych neprojedete. Máme pro vás mapky, plánky i infocedule
Už v pondělí 12. března bude cesta na jih Brna směrem ke Komárovu a na D2 vypadat úplně jinak. Začnou totiž práce, které postupně uzavřou ulici Dornych a poté Plotní ulici.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Vidíme jenom špičku, problém je mnohem větší.‘ Systém upozorní na lékárny podezřelé z vývozu léků
-
Kdo převezme KDU-ČSL? Ze strany zní hlavně volání po Grolichovi, tradicionalisté o jménech nemluví
-
Ponižování a duševní potíže. TikTok jako nástroj pro ‚slutshaming‘ žen a dívek na Balkáně
-
Schopnost Ruska někoho napadnout je výrazně omezena, reaguje na Putinův projev analytik