Truffaut v roli kritika pohřbil francouzskou kinematografii. Jako režisér rozpitvával vztahy, zní v Akcentu
Saša Michailidis se ptá filmového historika a teoretika Davida Čeňka a překladatelky Anny Kareninové. Výběr tvorby představitele francouzské nové vlny a režiséra Francoise Truffauta je nyní k vidění v rámci pražského programu Festivalu francouzského filmu. Celoživotním leitmotivem jeho snímků jsou vztahy, manželské a milenecké příběhy a zápletky. Proč a jak je zobrazuje? V čem se odlišovali a o co se přeli Truffaut s Godardem?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Etika v dokumentární tvorbě je nezbytná. K protagonistům musím být fér, říká režisérka
Saša Michailidis se ptá dokumentaristky a režisérky filmové opery KaprKód Lucie Králové a Jana Motala z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity.
-
Kurt Vonnegut je stále aktuální. Kritizuje válečné zlo, ničení planety i mechanizaci společnosti
Saša Michailidis se ptá amerikanisty Josefa Jařaba z Univerzity Palackého v Olomouci a jednoho ze zakladatelů sci-fi časopisu Ikarie, publicisty Ivana Adamoviče.
-
Pochopit Godarda? Musíte vidět aspoň 25 jeho snímků, tvrdí filmový historik
Saša Michailidis se ptá filmového teoretika Davida Čeňka a spolupracovnice Vltavy v Paříži Marie Sýkorové.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.