Triumf idealismu nad pragmatismem může mít tragické následky, varuje Švandovo divadlo pomocí Ibsena
Švandovo divadlo na pražském Smíchově nastudovalo Divokou kachnu otce moderního dramatu, Henrika Ibsena. V režii Martina Františáka sledujeme příběh Ekdalovy rodiny, jejíž život zmanipuloval bývalý zaměstnavatel Starého Ekdala, továrník Werle, a snahu továrníkova syna přimět rodinu k prozření. Dá se ale pravda vůbec unést?
„Jsme tak trošku ponoukáni k tomu zaujímat určité postoje, často společenské, ale ty se často promítají i do našich osobních životů (přímo je tady pojem polarizace společnosti v tom širším kontextu). A vedle těch velkých idejí, které vidíme v televizi, vidíme je v módě, vidíme je ve stravování, je ten obyčejný selský rozum, který se k tomu nějak snaží postavit,“ vidí paralely Ibsenova konfliktu v současnosti Martin Františák. Na čí stranu se postavila jeho inscenace a proč, objasňuje reportáž.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Eli Beneš: Nepatrná ztráta osamělosti. Oceňovaný debut současného českého spisovatele
-
Deník zloděje. Autobiografický příběh padlého anděla Jeana Geneta
-
Peter Karvaš: Sedm svědků. Detektivka ve hvězdném obsazení otevírá otázky po občanské odpovědnosti
-
Molière: Misantrop. Komedie o tom, jak je těžké mít rád lidi
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.