Tělo zraje, ani při tanci nemusí být jenom mladé, říká choreograf Jiří Bartovanec
V prostoru Archy+ nastudoval choreografii inscenace In C světově známé Sashy Waltz, u které také působí. „Dostali jsem certifikát, že toto dílo můžeme šířit dál,“ říká ve Vizitce. Současný tanec je volnější a dovoluje mu být na jevišti déle. „Díky tomu i ve dva a čtyřiceti letech aktivně tančím.“ Jak mu tanec pomohl ustát šikanu ve škole? A proč se mu dobře žije v Berlíně? Ptá se Ondřej Cihlář.
Související
-
Tanec potřebuje živé kontakty mezi umělci a divadly, říká manažer Tanečního centra Praha Schneider
Ve Vizitce vzpomíná na začátky centra, kdysi undergroundového, který byl i v době socialismu v kontaktu se zahraničními tanečními osobnostmi i novými trendy.
-
Tanec? To je noblesní způsob komunikace, říká tanečnice a choreografka Marie Kinsky
Narodila se v Provence, svůj život ale od 90. let pojí s ČR, kde se dlouhodobě věnuje propagaci a podpoře tance. Vede Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA.
-
Je škoda, že současný tanec zná tak málo lidí. Tělo je opora myšlení i jednání, říká Eva Blažíčková
Ze své celoživotní pedagogické praxe dobře ví, jak tanec proměňuje životy dětí. Se zakladatelkou pražské konzervatoře Duncan centre mluvila Markéta Kaňková.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.