Symfonický orchestr Českého rozhlasu zahájil 99. sezonu. Jeho ředitel prozradil, na co se můžeme těšit
Symfonický orchestr Českého rozhlasu vstoupil do své 99. sezony. Slavnostní zahajovací koncert se uskutečnil v pražském Rudolfinu a vedl ho mezinárodně uznávaný český dirigent Tomáš Hanus. Více k programu tohoto koncertu i celé 99. sezóny SOČRu prozradil jeho ředitel, Jakub Čížek.
Zazněla Čajkovského fantazie Romeo a Julie, Prokofjevův Druhý houslový koncert a dvě symfonické básně Richarda Strausse: Don Juan a Enšpíglova šibalství. Dirigentem byl Tomáš Hanus a sólistou jihokorejský houslista Inmo Yang.
Do programu SOČR letos zařadil i novinky od Ondřeje Adámka, Jaroslava Pelikána nebo Jiřího Levíčka. Ptali jsme se Jakuba Čížka, jestli tedy pokračuje práce SOČru se soudobou, současnou hudbou: „My se kontinuálně snažíme oslovovat naše aktivní žijící české autory a občas samozřejmě se nám stane, že jsme třeba i spoluobjednavatelem díla zahraničního autora. Tehdy to byl Hosokawův koncert pro housle...“
Podobná situace nastává u Ondřeje Adámka: on už má takové renomé, že je skutečně jedním z nejžádanějších skladatelů minimálně v Evropě. U jeho houslového koncertu, který máme na programu v české premiéře, jsme vlastně spoluobjednavateli s Londýnským symfonickým orchestrem. Takže si myslím, že jsme v dobré společnosti.
Jakub Čížek
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
George Farquhar: Galantní lest. Hvězdně obsazená komedie o dvou zchudlých londýnských kavalírech
-
Martin Františák: Mlčení. Příběh chátrajícího statku, který ovládá nejstarší člen rodu
-
Povídky Stefana Benniho, Marca Lodoliho, Itala Calvina a dalších italských spisovatelů
-
Václav Kahuda: Proudy. Ponořte se do spodních vod života a jeho literatury v Četbě s hvězdičkou
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.