Stanley Clarke: Všeobjímající pozitivita hudby i samotného hraní
Jedna z vůdčích osobností fusion 70. let minulého století, basista a skladatel Stanley Clarke, slaví za nedlouho 70. narozeniny. Poslechněte si ukázky z bohaté diskografie pětinásobného držitele Grammy.
Stanley Clarke začínal po přestěhování z rodné Filadelfie do New Yorku jako jazzový kontrabasista, hrál například v kapelách trombonisty Curtise Fullera, saxofonistů Joea Hendersona, Stana Getze a Dextera Gordona, nebo pianisty Horace Silvera. Pak se stal členem legendární kapely Return To Forever Chicka Corey, kde už stejně jako na svých sólových nahrávkách střídal kontrabas s baskytarou.
„Můj vztah ke Stanleymu Clarkovi je veskrze kladný. Když přemýšlím proč tomu tak je, je to všeobjímající pozitivitou jeho hudby i samotného hraní a neodolatelnou radostí, která z nich čiší. A přestože jeho charakteristické basové laufy neoplývají nekonečnou invencí a po chvíli už ničím moc nepřekvapí, jsou hrány s takovou emocí, že je chci slyšet znovu a znovu,“ svěřuje se Jaromír Honzák.
V pořadu zazní ukázky třeba z desek Journey To Love, School Days, Music Magic natočené s kapelou Return To Forever nebo The Message, kterou má na svědomí Clarkeova současná skupina The Stanley Clarke Band.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Václav Kahuda: Proudy. Ponořte se do spodních vod života a jeho literatury v Četbě s hvězdičkou
-
Karel Čapek: Věc Makropulos. Mistrovské drama o touze po nesmrtelnosti ve skvělém obsazení
-
Roman Ráž: Pozvání spravedlivých. Když se hra na spravedlnost zvrtne
-
Esther Bol: Máma. Monodrama o mateřství, smrti a hledání vlastního místa na světě
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.