Snové světy. Češi na milánském Trienále objevují design budoucnosti, navazují na Kaplického i Toyen
Saša Michailidis mluví s Helenou Koenigsmarkovou, ředitelkou Uměleckoprůmyslového musea v Praze, a kurátorem Adamem Štěchem. „Jeho“ kreativní kolektiv OKOLO připravil pro milánské Trienále designu a architektury výstavu k současnému fenoménu tzv. dreamscapes, snových fiktivních interiérů. Proč nakonec vybrali pouze díla zahraničních autorů? Na co navázali a v čem je expozice přelomová?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Bez grafického bienále v Brně ztrácíme kontakt se světem i část kulturního dědictví
Saša Michailidis mluví s prorektorem UMPRUM Radkem Sidunem a grafickým designérem Tomášem Celiznou, který působí v nizozemském Amsterdamu.
-
Jirčík znehodnotil Mánesův odkaz, míní restaurátorka. Kauza Staroměstský orloj rezonuje i ve světě
Saša Michailidis mluví s restaurátorkou Národní galerie Praha Hanou Bilavčíkovou a Milanem Patkou z Klubu Za Starou Prahu.
-
Festival Art Safari 2022 je letos o snech, snění a spánku. Jak se propisují sny do umělecké tvorby?
Jak se propisují sny do umění? Odpovědi hledá Agáta Hrnčířová s kurátorkou festivalu Art Safari 2022 Danielou Kramerovou a umělkyněmi Kamilou Ženatou a Marií Ladrovou.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...
Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Lidský faktor
Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová