Repliky v inscenaci Konec rudého člověka zní teď mnohem bolestněji, podotýká dramaturgyně Kateřina Studená
Rudý člověk zůstal v tom sovětském a my to vidíme teď na Ukrajině, říká komentátor a překladatel Libor Dvořák. Kateřina Studená, dramaturgyně inscenace Konec rudého člověka v pražském Divadle v Dlouhé dodává, že její generace sice éru Sovětského svazu nezažila, ale zůstává to v genech, takže i mladí lidé si uvědomují, že konec rudého člověka se opravdu nekoná.
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Konec rudého člověka? Divadlo v Dlouhé uvádí dramatizaci Doby z druhé ruky nobelistky Alexejevičové
Jako tragikomickou sondu do duše ruského člověka na motivy knihy Doba z druhé ruky nositelky Nobelovy ceny Světlany Alexijevičové připravilo inscenaci Divadlo v Dlouhé.
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Historická detektivka z doby, kdy byl hrad Zlenice novostavbou. Radovan Šimáček jako průkopník žánru časově předběhl i Agathu Christie!
Vladimír Kroc, moderátor


Zločin na Zlenicích hradě
Šlechtici, kteří se sešli na Zlenicích, aby urovnali spory vzniklé za vlády Jana Lucemburského, se nepohodnou. Poté, co je jejich hostitel, pan Oldřich ze Zlenic, rafinovaně zavražděn, tudíž padá podezření na každého z nich. Neunikne mu ani syn zlenického pána Jan, jemuž nezbývá než doufat, že jeho přítel Petr Ptáček celou záhadu rozluští...