Pražské jaro 2020: Historie festivalu v kontextu československé a české kultury

Rok 1989: Čtyři desetiletí státní kulturní politiky

V době, kdy v Československu trvala vláda jedné strany, zaznívaly apely na potřebu široké srozumitelnosti, masovosti a agitačního působení hudby.

Přerušilo je na přechodnou dobu „pražské jaro“, jiné než to festivalové, období tání, příslibů a pohybu v komunistické straně v roce 1968. Dvě desetiletí před ním (a stejně tak i dvě desetiletí na něj navazující, tedy okupace a normalizace) však v hudbě – a také v profilu a programech festivalu jako výkladní skříně režimu – zanechala bohužel negativní, nesmazatelné stopy.

autoři: Daniel Jäger , Petr Veber | zdroj:
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová