Pocity nás spojují. I proto na nich stojí stálá expozice Labyrintem, říká Richard Drury z GASKu
„I dnes samozřejmě můžete stálou expozici postavit chronologicky. V době po covidu chce ale návštěvník prostřednictvím umění zjistit něco zásadnějšího než encyklopedická fakta,” míní dlouholetý kurátor kutnohorského GASKu Richard Drury. Proč je podle něj a jeho kolegy Petra Adámka v galerijní práci zásadní kontinuita? Jak se v loni šedesátiletém GASKu debatuje o dramaturgii výstav? V ArtCafé se ptala Hana Slívová.
Poslouchejte od pondělí do pátku od 17.02 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na FB ArtCafé nebo na e-mail: artcafe@rozhlas.cz
Související
-
Expozici jsem postavil na kontrastech lidské mysli, říká kurátor GASKu Richard Drury
„Mám sice anglickou pěšinku, ale nenechte se zmást. V jistých rovinách jsem pankáč. A taky snílek,“ říká o sobě Richard Drury. Češi ho znají jako kurátora.
-
Podivuhodný snový svět Jana Švankmajera a Evy Švankmajerové se právě proplétá kutnohorským GASKem
„Cele se poddej svým obsesím. Stejně nic lepšího nemáš. Obsese jsou relikty dětství. A právě z hlubin dětství pocházejí ty největší poklady.“ Jan Švankmajer
-
Vnitřní hlas mi řekl, že je čas na obyčejné věci. Malíř Libor Lípa pro GASK namaloval polévkové mísy
„Stane se, že měsíc dva nic nenamaluju, protože ke mně nic nepřichází. Člověk přehodnocuje, nikdy neví, jestli z hlavy právě nevyhodil tu správnou kresbu,“ říká Libor Lípa.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Přijměte pozvání na úsměvný doušek moudré člověčiny.
František Novotný, moderátor


Setkání s Karlem Čapkem
Literární fikce, pokus přiblížit literární nadsázkou spisovatele, filozofa, ale hlavně člověka Karla Čapka trochu jinou formou.