Osudová láska i mrazení smrti. Pražský komorní balet uvádí novinku Zabiják život
Hudba Josefa Suka a Antonína Dvořáka inspirovala novinku Pražského komorního baletu nazvanou Zabiják život choreografů Petra Zusky a Marka Svobodníka. K vidění bude online.
Na začátku tvůrčí práce Petra Zusky na choreografii Epitaf byl koncert h moll pro violoncello a orchestr Antonína Dvořáka. Toto dílo je podle Petra Zusky hluboce ovlivněno vztahem k Josefíně Kounicové a také její nemocí a smrtí. Petra Zusku zároveň ovlivnil i osud fenomenální britské cellistky Jacqueline du Pré. Strmá kariéra ji začala opouštět už v pětadvaceti letech, kdy přestávala cítit prsty na rukou. S roztroušenou sklerózou a připoutána na vozík posléze předčasně zemřela.
Mezi 8 tanečníky se v hlavních rolích v choreografii Epitaf představí Ondřej Vinklát a Tereza Hloušková.
Choreografie Marka Svobodníka nazvaná Když nevíte coby, kupte si dva hroby má být černou groteskou s detektivní zápletkou, volně inspirovanou na motivy příběhu Agathy Christie. Na hudbu Sukovy Serenády Es dur se odehrává příběh jedné zámožné rodiny, v níž nečekaně skoná její nejstarší člen, a strhne se tak boj o jeho majetek.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Tohle není povídání na dobrou noc, k zamyšlení určitě.
Jan Pokorný, ředitel Zpravodajství Českého rozhlasu a moderátor


Tata a jeho syn
Autorské povídky známého divadelníka a spisovatele A. G. v jeho vlastním podání. Tata a jeho syn je sbírkou úsměvných příběhů na motivy skutečných událostí, ovšem ve skutečných kulisách a především ve skutečné době.