O co jde v generativní hudbě? O nic méně než o spolupráci člověka a stroje a dokonce důvěru mezi nimi
Ono to hraje samo. Skladatel Jan Burian ml. právě vydal album hudby algoritmů ONOSAMO MAMO. Jak zní a jak vznikalo?
Jan Burian ml. právě vydal album hudby algoritmů pod libozvučným názvem ONOSAMO MAMO, které vzniklo jako dárek k 70. narozeninám jeho matky. Na albu nechává stroje, aby projevily svůj talent a vkus. Jak generativní hudba zní a jak skladatel uvažuje o spolupráci se stroji? A existuje etika tvůrčí práce s moři dat? Pavel Klusák v Music ArtCafé také zmiňuje tvorbu americké skladatelky Holly Herndon, která sídlí v Berlíně a intenzivně se zabývá vymazáním hranice mezi programováním a tvorbou hudby. Herdon by se snad na začátku listopadu objevit v Praze na 28. ročníku festivalu Alternativa.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Giovanni Boccaccio: Dekameron. Hvězdně obsazený výběr lehkomyslných příběhů z období renesance
-
George Orwell: 1984. Vize totalitní společnosti v dramatizaci slavného antiutopického románu
-
Vídeňský hlas Ameriky. Poslechněte si Osudy novináře Ivana Medka
-
Zbožný Tomáš a Blíženci. Dvě povídky Jakuba Arbese
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka