Novobaroko i devadesátkové pavilony. Nahlédněte do dávné i nedávné historie pražského výstaviště
Křižíkovy pavilony a Křižíkova fontána
Pražské výstaviště je architektonicky velmi nesourodou směsicí stylů – od novobaroka až po „devadesátkové“ pavilony. A těmi jsou zrovna ty Křižíkovy od architekta Michala Brixe. Těm, stejně jako Křižkově fontáně, se v dalším dílu seriálu o pražském výstavišti věnuje stavební inženýr Václav Jandáček.
V 90. letech se areál pražského výstaviště značně rozšířil a obohatil o další stavby. V těsné blízkosti Křižíkovy fontány vyrostly čtyři výstavní pavilony. V současné době jsou v havarijním stavu. Postupně ale dochází k jejich opravě. Pavilony mají jednoduchou ocelovou konstrukci natřenou bílou barvou a po obvodu jsou prosklené. Stěny výstavních pavilonů na vnitřní straně zároveň uzavírají prostor kolem Křižíkovy fontány a tvoří tak amfiteátr s kapacitou více než 6 000 diváků.
Související
-
Pražská nádraží v kontextu doby i městského urbanismu. Co pro hlavní město znamenají?
Pražská nádraží jsou tématem nového rozhlasového seriálu, kterým bude provázet historik architektury Richard Biegel.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka