Nová generace francouzského street artu – od portrétů fotbalistů k politickým sdělením

Manyoly: Ve street artu se pohybuje čím dál více žen

Krása v jedinečnosti každé ženy – to je hlavní téma francouzské umělkyně Manyoly. Její typický rukopis jí přinesl slávu V Belgii, Španělsku i rodné Francii. Čtyři roky provozovala vlastní galerii v Marseille. Teď se věnuje hlavně svému dítěti na venkově v jižní Francii. 

„Inspirují mě tváře, které vidím na ulici. Na ženách je zajímavý pohled, ten kreslím vždy jako první. Lidé mi často říkají, že je na mých obrazech zaujal právě pohled, to je pro mě samozřejmě velká lichotka,“ říká umělkyně Manyoly, která pro svou práci sbírá nápady hlavně na cestách, ať už jde o lidské tváře, krajiny nebo běžné věci. 

Svá díla maluje téměř výhradně štětcem, ani na ulici většinou nepoužívá spreje. „Kdybych měla popsat svoje obrazy, jsou hodně barevné, střídám tlusté i tenké čáry, hodně pracuji s kontrastem, skoro nikdy nedělám v černo-bílé,“ popisuje Manyoly svou práci. V současné době se živí převážně svými obrazy, za street art dostala zaplaceno jen párkrát.

autor: Magdaléna Rejžková
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová