Nejazz Doroty Barové získal Anděla za jazz. Chyba, nebo odvážná upřímnost porotců?
Fakt, že Dorota Barová získala za své album Iluzja jazzového Anděla, je svého druhu senzace, protože z tradičního úhlu pohledu ho nelze považovat za jazzové. Škarohlídům je ale možné namítnout, že podobný boj o jazz už jednou prohráli, a to po 2. světové válce při přechodu od swingu k be-bopu.
V záplavě hudby bezpečně rozpoznatelná, taková je tvorba zpěvačky, violoncellistky a hráčky na looper Doroty Barové, která vloni vydala jak jinak než zasněné, trochu melancholické, skandinávsky vzdušné a moderní album Iluzja.
VYSÍLÁME KAŽDÝ VŠEDNÍ DEN V 18:00
NA STANICI ČESKÝ ROZHLAS VLTAVA
V rámci pravidelné řady Jazzový podvečer.
Dorota Barová je u nás uznávanou hudebnicí od dob průlomu s duem Tarafuki. Svou pozici utvrdila řadou vzrušujících tvůrčích projektů na pomezí alternativy a popu při spolupráci s Lenkou Dusilovou, Anetou Langerovou nebo účinkováním ve vrcholně uměleckém hudebním projektu Vertigo. Na nové desce Iluzja spolupracovala s pianistkou Beatou Hlavenkovou, kytaristou Miroslavem Chyškou (známým třeba z Ilostratosphere Dana Bárty nebo z J.A.R.) a s basistou Jakubem Vejnarem (který hraje např. v kapele MUFF).
Album přináší nový svěží úhel pohledu na to, co od Doroty Barové známe a nejspíš taky očekáváme. Navíc je potřeba říct, že bychom si měli jejího hudebního přínosu v našich končinách považovat, protože bez ní by Česká republika rozhodně nebyla napojena na současný hudební trend zjednodušování jazzu tak autenticky a přirozeně jako s ní.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.