Nehledat jistoty a vrhat se do rizika. Inscenace Invisible I./Hannah představuje příběh herečky Hany Frejkové

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Hana Frejková v inscenaci Invisible I./Hannah, soubor Tantehorse

Na pomezí stand upu a tichých metaforických obrazů vypráví svůj životní příběh herečka Hana Frejková, kterou ke spolupráci v souboru Tantehorse přizvala režisérka a performerka Miřenka Čechová. Inscenace Hannah tak bude prvním dílem plánované scénické trilogie nazvané Inivisble o ženách – umělkyních, které se v určité chvíli vytrácí z centra pozornosti.

Hana Frejková se v dialogu s tanečnicí Markétou Jandovou, sound designerem Martinem Tvrdým a režisérkou Miřenkou Čechovou noří do vzpomínek na dětství, na nedobrovolnou výlučnost, a s vtipem komentuje pozici stárnoucí ženy – umělkyně, jíž divadlo přináší jeden z důležitých smyslů života.

„Hana Frejková mi byla inspirací pro celou trilogii Invisible. Znám ji dlouho jako ženu, která je nesmírně fascinující. Sebrala jsem odvahu a oslovila ji, abychom zpracovaly její autobiografický příběh – nelehký a hluboký – který může být inspirující pro mnoho lidí v tom, jak se s náročnými životními situacemi poprat. Říká režisérka Miřenka Čechová a dodává, že „trilogie Invisible, jejíž je Hannah prvním dílem, se zabývá příběhy žen – umělkyň, které v určité chvíli přestávají být vidět, jsou odsouzeny k mizení, vytrácí se z centra pozornosti a stávají se neviditelnými, ať už je to díky věku, nečekanému konci kariéry, politickým událostem či mateřství.“

Z inscenace Invisible I./Hannah, soubor Tantehorse

Žena, která se nevzdává

Hana Frejková se narodila v lednu roku 1945 v Londýně jako dcera emigrantů, kteří museli utéct před Hitlerem. Její matka pocházela z obchodnické německé rodiny a otec Ludvík Frejka byl původem z židovské liberecké rodiny. V roce 1952 byl souzen v politickém procesu s Rudolfem Slánským a popraven. V roce 2007 vydala Hana Frejková své autobiografické vzpomínky v knize nazvané Divný kořeny. „V inscenaci chci mluvit i o jiných tématech, než jsem popisovala v knize; psala jsem o totalitním myšlení a o totalitní obludě. V inscenaci chci ukázat ženu umělkyni, ale také ženu, která žije rodinným životem ve vztahu s mužem a dětmi. A zamýšlím se také nad stářím a tím, že většinová společnost starého člověka často odepíše.“ Říká na konto inscenace Inivisible I./Hannah herečka Hana Frejková.

Spustit audio

Odebírat podcast

Související