Nechceme, aby si někdo naše věci kupoval z lítosti, říká jedna ze zakladatelek Metráže, návrhářka Lucie Kutálková

20. listopad 2016

„Chceme mít dobrý produkt, který si budou lidi chtít pořídit a budou ho chtít nosit,“ dodává. Ví, o čem mluví. Do Metráže, designového projektu se sociálním přesahem, přinesla know-how ze své oděvní značky Leeda.

Princip Metráže je jednoduchý – Lucie Kutálková z Leedy nebo aktuálně třeba návrhářka Jana Mikešová navrhnou design doplňků nebo triček a ženy ohrožené chudobou se podílejí na jejich výrobě. Když chtějí, mohou se zapojit i do kreativní práce, zároveň se učí, jak se zboží prezentuje, samy se účastní i prodejů.

Metráž slavila velký úspěch na loňském Designsupermarketu a na ten letošní se taky chystá. „Nefungujeme jako chráněná dílna, neplatíme od hodiny. Holky dostanou zaplaceno, až když se kus, který vyráběly, prodá. To je motivuje a zároveň je to napínavé, že nikdy dopředu nevíte, jak uspějete,“ dodává Lucie.

Některé kusy z aktuální kolekce, o které v Čajovně také uslyšíte, nafotil pro Metráž Václav Jirásek.

03745613.jpeg

Metráž založila před dvěma lety spolu s dramaterapeutkou Kateřinou Jungovou, aktuální tým doplňuje ještě Kristýna Ciprová. Společně vedou workshopy, na kterých se produkty Metráže vyrábějí, a dělí mezi sebe další úkoly, jako shánění peněz nebo organizace běhu dílny. Pravidelně se scházejí i s koučkou a terapeutkou, která pomáhá zaměstnankyním Metráže řešit jejich problémy a rozvíjet se.

Poslechněte si Čajovnu, ve které Metráž přestavují Lucie a Kateřina a o své práci i aktuální životní situaci mluví Ivana a Jinka.

Spustit audio