Návraty na koncertní pódia: Bakchovy příběhy i Dvořákova komorní hudba ve vrcholné interpretaci

27. listopad 2021

Bacchus neboli Dionýsos byl starověký bůh nespoutaného veselí, plodnosti, úrody a také vína. O jeho kulturním významu ve středověké hudbě svědčí řada světských i duchovních skladeb. V jednom z Poledních koncertů se tento týden přesuneme do 14. a 15. století. 

Podmanivý zvuk nástrojů jako je šalmaj, dulcian, snižcová trubka nebo renesanční trombon místy doplní i perkuse a po stoletích přivede k životu rozverné šansony a moteta. Koncert s názvem Tales of Bacchus se odehrál 11. září 2021 v křížové chodbě kostela Obětování Panny Marie a vystoupil na něm švýcarský soubor Ensemble Seraphim.

Čtěte také

Festival Dvořákova Praha každoročně hostí špičkové umělce v komorní koncertní řadě. Letos byl jejím kurátorem klavírista Boris Giltburg, který si ke spolupráci přizval členy Pavel Haas Quartetu. Již v loňském roce komorní řadou festivalu začala procházet linie Dvořák Collection. Na koncertě 22. září 2021 zaznělo Dvořákovo Klavírní trio č. 4, op. 90 „Dumky“ a spolu s ním Klavírní kvintet g moll, op. 57 Dmitrije Šostakoviče. Uslyšíme také dvě klavírní tria Antonína Dvořáka, která jsou až neuvěřitelně kontrastní vzhledem k tomu, že obě vznikla v rozmezí pouhého jednoho roku.

Spustit audio