Mozart, Salieri, Vivaldi a rozhlasoví symfonikové. Záznam koncertu z Betlémské kaple
Na programu koncertu rozhlasových symfoniků v Betlémské kapli byla 5. ledna působivá díla Vivaldiho, Mozarta, Salieriho i českého skladatele 20. století Josefa Matěje. Sóla v nich přednesli hudebníci z řad rozhlasových symfoniků trumpetista Jiří Houdek, houslista David Pokorný, violista Jakub Novák a trombonista Pavel Čermák. Večer v Betlémské kapli dirigoval šéf orchestru Petr Popelka.
Antonio Vivaldi: Koncert pro trubku B dur
Wolfgang Amadeus Mozart: Sinfonia concertante Es dur, K 364
Josef Matěj: Sonáta pro trombon, 12 smyčcových nástrojů a klavír
Antonio Salieri: 26 variací na „La Flolia di Spagna“
Petr Popelka dirigent
Jiří Houdek trubka | David Pokorný housle
Jakub Novák viola | Pavel Čermák trombon
Na programu byl Koncert B dur Antonia Vivaldiho nebo Sinfonia concertante Es dur Wolfganga Amadea Mozarta, jeden z plodů skladatelových kompozičních výbojů, kdy mimo jiné experimentoval s koncertantní formou na pomezí symfonie a nástrojového koncertu. Sonáta pro trombon, 12 smyčcových nástrojů a klavír Josefa Matěje je objevným virtuózním kusem, který vznikl v srpnu 1965, a Variace na La Folia di Spagna, publikované v roce 1816, byly poslední rozsáhlou orchestrální kompozicí Antonia Salieriho.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
George Farquhar: Galantní lest. Hvězdně obsazená komedie o dvou zchudlých londýnských kavalírech
-
Martin Františák: Mlčení. Příběh chátrajícího statku, který ovládá nejstarší člen rodu
-
Patricia Highsmithová: Tom Ripley. Nenávidí zločin, pokud ho k němu jeho ctižádost nedonutí
-
Václav Kahuda: Proudy. Ponořte se do spodních vod života a jeho literatury v Četbě s hvězdičkou
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.






