Mozart o lásce zpíval. Nechte se unést krásou koncertních árií komponovaných pro skladatelovu múzu Aloysii Weberovou
Žánr koncertní árie byl v 18. století velmi oblíbený a rozšířený, neboť podobnou formou jako instrumentální koncert dával příležitost sólově vyniknout znamenitým pěvcům.
Velké oblibě se těšily především ženské sopránové hlasy. Caterina Cavalieriová, Nancy Storaceová, Louise Villeneuvová nebo Aloysie Weberová, to je jen pár jmen hvězdných sopranistek, které zářily na obloze hudební Vídně 2. poloviny 18. století.
A právě Mozartovým koncertním áriím psaným pro Aloysii Weberovou, skladatelovu velkou lásku a múzu, věnoval roku 2002 Akademii Libor Dřevikovský. Za jejich interprety zvolil Cyndii Sieden a Orchestr 18. století, který řídí Frans Brüggen. Režijní spolupráce Jan Tůma, spoluúčinkuje Petr Křiváček.
Související
-
Giovanni Bottesini: Paganini kontrabasu. Život a dílo italského skladatele, dirigenta a virtuosa
Nevídaná zběhlost, čistota tónu, jistota intonace a vytříbené frázování. Také o tom svědčí dobové kritiky a recenze vystoupení Giovanniho Bottesiniho.
-
Malá noční hudba, Osudová, Novosvětská nebo Labutí jezero. Připomeňte si ikonická díla klasiky
Prozpěvujete si nebo broukáte si melodii a nemůžete si vzpomenout, kde jste ji slyšeli nebo kdo ji napsal? Právě pro vás je určeno sedm Poledních koncertů.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...
Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Lidský faktor
Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová