Modernistka. Jak Virginia Woolfová a skupina Bloomsbury změnili nejen chápání literatury, ale i vnímání skutečnosti
Virgina Woolfová: Paní Woolfová a paní Brownová
Čím to, že měla Virginia Woolfová tak ráda velké ruské realisty jako Tolstý nebo Čechov? S kým a jak polemizuje slavný esej Pan Bennett a paní Brownová? Jaký rozpor s sebou nese autorčina subjektivní tvůrčí metoda?
„Chtěl jsem vyjádřit paradox subjektivismu, kdy Virginia Woolfová stvořila paní Brownovou ze svých vlastních vjemů a zážitků, paní Brownová je produktem jejího vnitřního vidění. Woolfová nebyla umělec typu Shakespeara, který stvořil postavy jako Falstaff, Hamlet a Shylock, aniž by sám byl Falstaffem nebo Hamletem. Ona představuje úplně opačný pól subjektivního moderního autora, který promítá sám sebe do všeho, o čem píše,“ uzavírá cyklus anglista Martin Hilský.
Související
-
Virginia Woolfová: Flush. Příběh lásky a přátelství v podání Jiřiny Jiráskové
Úsměvné vyprávění o životě kokršpaněla viktoriánské básnířky Elisabeth Barrett Browningové. V režii Petra Adlera účinkuje Jiřina Jirásková.
-
Odkaz a Nové šaty. Experimentálně laděné povídky Virginie Woolfové
Dvě povídky světoznámé anglické spisovatelky, která svou tvorbou narušovala více nežli jedno dobové tabu, přednesou vynikající Igor Bareš a Taťjana Medvecká.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.