Miloslav Kabeláč: Kompletní komorní dílo
Na třech albech, uložených v jednom digipacku, je celkem dvanáct Kabeláčových skladeb na celkové ploše téměř sto osmdesáti minut. Nad interpretací se sešlo mezinárodní obsazení. Němečtí a rakouští interpreti Jelka Weber, Jan Vogler, Albrecht Mayer či Robert Kolinsky, můžeme slyšet i české umělce, jako je houslistka Markéta Janoušková, fagotista Václav Vonášek a barytonista Jan Martiník.
Komorní skladby Kabeláče jsou vzdáleny vážným a společensky angažovaným tématům jeho symfonií. Vychází často z prostého, někdy lidově zabarveného motivu, který ovšem uvádí do nekonvenčních souvislostí. Jejich primární konstantou je výrazná intuitivní muzikalita, přesná myšlenková koncepce, originální atmosféra, skvělá stylizace a vyhraněná zvuková stránka, která je dána osobitými nástrojovými kombinacemi.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Giovanni Boccaccio: Dekameron. Hvězdně obsazený výběr lehkomyslných příběhů z období renesance
-
George Orwell: 1984. Vize totalitní společnosti v dramatizaci slavného antiutopického románu
-
Vídeňský hlas Ameriky. Poslechněte si Osudy novináře Ivana Medka
-
Zbožný Tomáš a Blíženci. Dvě povídky Jakuba Arbese
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka