Kůzlata vykupuje Jednota. Jaká byla socialistická reklama?
Spotřební imaginace státního socialismu: Reklama v Československu 1948-1989, to je název knihy, která získala na začátku června Cenu Miroslava Ivanova za literaturu faktu v kategorii literární vědy a uměnovědy. Co se z publikace dozvíme o socialistické spotřební kultuře? Saša Michailidis se ptá filmové historičky Lucie Česálkové a kurátora Národního muzea Ondřeje Táborského. Repríza z 1. 2. 2023.
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Pro někoho nostalgické návraty, pro jiné trendy design. Retro je cool značka, která prodává
Saša Michailidis si povídá s autorem pořadu Retro v České televizi Michalem Petrovem a socioložkou Helenou Kubátovou.
-
Autoři plakátů z přelomu 19. a 20. století si mohli dovolit hodně, říká historička umění Vlčková
Třicet tisíc – tolik plakátů čítá sbírka pražského Uměleckoprůmyslového musea, kterou vede Lucie Vlčková. Výběr z kolekce představuje na výstavě Řeč plakátu 1890 – 1938.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.