Kutná Hora v Argentině nebo Rudé Právo v Itálii? I to jsou ozvuky českých reálií v zahraniční hudbě
Hudba kapel pojmenovaných po českých reáliích, remixy domácích klasik zahraničními muzikanty i skladby postavených na samplech skladeb československé rockové historie.
Třetí, poslední díl českých ozvuků v zahraniční hudbě. Kapely nebo projekty, které se pojmenovaly po českých reáliích, najdeme po celém světě a ve všech žánrových oblastech. V pořadu zazní ukázky poprockových Japonců Czecho No Republic, postpunkových Jugoslávců Karlowy Vary, argentinské neofolkaře Kutna Hora nebo indie elektroniky Rude Pravo.
V pořadu zazní dvě předělávky československých skladeb. Neofolkový cover polozapomenutého hitu Petera Nagye Pojďme sa zachrániť v podání německých Death In Rome a experimentální podání Veličenstvo kat Davida J, basáka legendárních postrockerů Bauhaus.
Posledním způsobem, jak se především starší československá tvorba dostává v poslední době do nečekaných světových souvislostí, je v samplech, které jsou součástí zahraničních písní. Takto dojde na singl Eminema postaveném na samplu domácích C&K Vokal, hiphopové dvojice Gangrene, kteří využili podklady skladby Magické noci od undergroundových The Plastic People Of The Universe a legendární Prodigy, kteří na poslední desku No Tourists umístili skladbu s vysamplovanou ukázkou písničky Jiřího Schelingera.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Václav Kahuda: Proudy. Ponořte se do spodních vod života a jeho literatury v Četbě s hvězdičkou
-
Patricia Highsmithová: Tom Ripley. Nenávidí zločin, pokud ho k němu jeho ctižádost nedonutí
-
Karel Čapek: Věc Makropulos. Mistrovské drama o touze po nesmrtelnosti ve skvělém obsazení
-
Emma Kausc: Narušení děje. Může vyprávění uzdravit duši po ztrátě blízkých?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.