Kouzlo osamění: Členové ansámblu Klangforum Wien hrají sólové skladby
Když náš svět zachvátila globální pandemie, orchestry a ansámbly vstoupily do interpretační hibernace, izolace a osamění. Tento smutný fakt se týkal i souboru Klangforum Wien. Atmosféře všeobjímající nečinnosti se ale jeho členové rozhodli nepodlehnout.
Agitato cantabile pro lesní roh
Georges Aperghis: Deux Cents Quatre-vingt Mesures pro klarinet
Rebecca Saunders: Flesh pro akordeon
Toshio Hosokawa: Dvě japonské lidové písně pro harfu
lga Neuwirth: CoronAtion I pro perkuse a sample
V srpnu roku 2020 se jednotliví hráči špičkového rakouského souboru specializovaného na provádění soudobé hudby postavili osamoceni do nahrávacího studia. V souladu se všemi epidemickými opatřeními tak v době globální kulturní stagnace vznikl projekt ve spolupráci tělesa Klangforum Wien a hudebního labelu Kairos.
Zúročení času izolace
Jedná se o projekt s názvem Solo čítající pět profilových alb. Členové renomovaného ansámblu, kteří nemohli hrát spolu, hráli každý zvlášť a představili se jako skvělí sólisté v pětatřiceti sólových skladbách od pěti autorů: Salvatora Sciarrina, Georgese Aperghise, Rebeccy Saunders, Toshio Hosokawy a Olgy Neuwirth.
Související
-
Zavřená divadla a prázdné hotely: Brno Contemporary Orchestra využil unikátnost prázdných prostorů
Brno Contemporary Orchestra využil lockdown kreativně: uspořádal turné po prázdných hotelech a napsal skladby pro orchestr, jehož členové musí dodržet povinné rozestupy.
-
Dokáže hudba reflektovat časy izolace a karantény? Pavel Klusák představuje nové nahrávky
Hudba, která vznikla v posledních měsících signalizuje, že ani ve světě proměněném pandemií nepřestávají být autorští hudebníci kreativní.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka