Jsme drsní a snažíme se studenty designu připravit na tvrdou realitu, říká pedagog UMPRUM
Saša Michailidis se ptá grafické designérky Barbory Kramné a vedoucího Ateliéru průmyslového designu na UMPRUM, designéra Ivana Dlabače. Od roku 2008 se vypisuje mezinárodní soutěž Národní cena za studentský design. Poslední vítězkou hlavní kategorie je Barbora Kramná, absolventka Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity. Jak se vychovávají tuzemští talenti v oboru designu? Jaké podmínky mají během studia a posléze možnosti uplatnění v praxi?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Grafický design nás zbavuje existenciální tísně. Dobře udělaný design nám poskytuje jistotu
Do 2. února probíhá v Museu Kampa výstava Identita – příběh českého grafického designu. O vzniku celého projektu debatoval David Pomahač s hosty přímo v prostorách výstavy.
-
Plakáty sametové revoluce byly v londýnském muzeu po listopadu dřív než já, říká designér Šťastný
Příběh jeho loga Občanského fóra je pro něj otřepanou historkou. I to, že vzniklo rychle a jako vtip. Specializuje se na ně dodnes a vytvořil mnoho těch notoricky známých.
-
Světelný a zvukový design brzy na DAMU: Jsme invenční, ale profesně neukotvení, říká expertka
Co bude součástí nového studijního programu? Komu je určený? A jaká je úloha světelného a zvukového designu v dnešním umění?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.