Je třeba naslouchat mýtům, které vysvětlují naši existenci. Seriál Afrodramaturgie představuje zásadní hry afrických dramatiků

Koffi Kwahulé: Nestyda

Nestyda je místy sžíravé, místy zábavné podobenství o vině a trestu. Zároveň je to hra o střetu generací. Využívá postupů detektivky a je koncipována jako jazzová partitura. Mísí realitu se snem, evropské vlivy s africkými kořeny. Svět her Koffiho Kwahulé má blízko ke světu Bernarda Marie Koltèse, Toni Morrisonové či Sarah Kane. Záměrná poetičnost či grotesknost jeho textů je však v rozporu s líčeným násilím.

Má stejně blízko k řecké tragédii jako k seriálům typu Žár lásky, k africkým mýtům podobně jako k filmu Jih proti Severu. Modernost se tu střetává s archaičností a kouzelník s jazzmanem.
Francouzská teatroložka Sylvie Chalaye o dramatu Nestyda

Čtěte také

Děj Nestydy se dá shrnout do krátké novinové zprávy: Do domu spořádané měšťanské rodiny vtrhne během oslav posledního dne roku mladík Ikedia a naruší svou přítomností zdánlivou sváteční idylu. Neklid budí nejen otázka, kdo je vlastně zač, ale také proč přišel a jaké tajemství skrývá jeho brašna?! Jak se zdá, odpovědí se nabízí několik. Každá postava Kwahulého hry něco skrývá. Nestyda svou touhu vymanit se z disfunkční rodiny i následky znásilnění na pouťových záchodcích. Otec za maskou uměnímilovného lékaře schovává zřejmě víc než jen rodičovský vztah k dospívající dceři. A matka? Zdá se, že nakonec ona je hlavní příčinou Ikediovy návštěvy a touhy po odplatě.

Spustit audio