Jazzofon: Terence Blanchard

r_2100x1400_vltava.png
1. červenec 2004

Na počátku šedesátých let se v New Orlensu narodili tři hudebníci, kteří se zapsali do historie jazzové trubky. Terence Blanchard, jen o jeden rok mladší než Wynton Marsalis, s nímž jsme se mohli seznámit i v Praze, zpočátku kopíroval Marsalisovu dráhu: ve dvaceti letech ho totiž vystřídal v Art Blakeyho souboru Jazz Messengers, když odtud Marsalis odcházel. Záhy nato se však jejich hudební zaměření začalo rozcházet.

Marsalis usiloval o vytvoření jakési kvintesence černošského jazzu, Blanchard věnoval své úsilí především uplatnění jazzu ve filmu a zajímal se také o jiné, zejména jihoamerické hudební kultury. Krátký pohled do hudebního světa tohoto mistra romanticky znějících a latinsky zamžených melodií nám ve čtvrtek 1. července v 9.30 ráno na stanici Vltava otevře další pořad v cyklu Hlasu jazzových nástrojů, který připravuje Lubomír Dorůžka.