Jan Talich: Ne všichni mohou být sólisty, ale naše školství je k tomu připravuje
„A pak jsou často zklamaní, nešťastní, otrávení, když skončí na orchestrální židli,“ říká Jan Talich. Repríza z 18. dubna 2017.
„A přitom k tomu není žádný důvod,“ dodal mimo jiné špičkový houslista, šéf kvarteta, dirigent Jan Talich.
„V Británii jsem poznal pravý opak - podle mého názoru správný. Hudebníci jsou připravováni na kariéru koncertního hráče a ti nejlepší se pak stávají sólisty. Tak to je daleko lepší,“ řekl v našem vysílání.
Ptali jsem se ho, jaké to je, hrát z nouze v džínách, jak mu bylo, když skončil jeho milovaný Talichův komorní orchestr, jak a kam vede už téměř dekádu Jihočeskou filharmonii, jejímž je šéfem.
Jan Talich mluvil otevřeně, zajímavě, přijemně. Jeho prastrýc byl vynikající dirigent, jeho rodiče velmi dobří hudebníci, ale jeho děti už v tradici pokračovat nebudou. Pokud chcete slyšet okolnosti, důvody, náhled do vnitřního světa výborného muzikanta, pusťte si záznam vysílání Telefonotéky.
Nejposlouchanější
-
Eli Beneš: Nepatrná ztráta osamělosti. Oceňovaný debut současného českého spisovatele
-
Deník zloděje. Autobiografický příběh padlého anděla Jeana Geneta
-
Peter Karvaš: Sedm svědků. Detektivka ve hvězdném obsazení otevírá otázky po občanské odpovědnosti
-
Molière: Misantrop. Komedie o tom, jak je těžké mít rád lidi
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka