Jak píší dnešní čeští písničkáři: Sluší jim více protestsong, nebo odhalování citů?
Stále platí, že český písňový text nesnese takovou porci banalit jako ten anglický? Jak píše oblíbená mladá generace českých písničkářů a jsou nadále zhudebňováni klasici jako Reynek, Skácel, Hrabě či Kainar? Ptá se v Akcentu Olga Stehlíková básníka, písničkáře, novináře i „hudebního historika“ Michala Bystrova a také hudebního publicisty a spisovatele Pavla Klusáka.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Současní čeští písničkáři: Kdy se stává zhudebňování cizích básní krádeží?
Domácí písničkáři využívají škálu prostředků: Nebojí se volného verše, aluzí na ikony písně a coverů, ale ani odhalování nitra či syrových výkřiků v autorských textech.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Když vás chytne klasika, nikdy vás už nepustí. I kdybyste se před ní plazili.
Petr Král, hudební dramaturg a moderátor Českého rozhlasu


Nebojte se klasiky!
Bum, řach, prásk, křup, vrz, chrum, švuňk, cink. Už chápete? Bicí! Který nástroj vypadá jako obří hrnec ze školní jídelny potažený látkou? Ano, tympán! A který připomíná kuchyňské police? A který zní jako struhadlo? A který jako cinkání skleničkami? A který zní jako vítr?