Grammy 2024: Umělečtější hudba, vítězové a nominovaní pohledem Ondřeje Pivce
Mamutí hudební soutěž Grammy bývá spojována hlavně s konzumní popmusic. Má ale svůj přesah směrem k volnější tvorbě. Poslechněte si hudbu, která uvízla v sítích nekompromisního amerického byznysu a zaujala vltavské autory pořadů zaměřených na umění v hudbě.
Výběr z kategorií a vítězů
Best Jazz Performance
Samara Joy: Tight
Best Jazz Vocal Album
Nicole Zuraitis: How Love Begins
Best Jazz Instrumental Album
Billy Childs: The Winds Of Change
Best Large Jazz Ensemble Album
The Count Basie Orchestra: Basie Swings The Blues
Best Latin Jazz Album
Miguel Zenón & Luis Perdomo: El Arte Del Bolero Vol. 2
Best Alternative Jazz Album
Meshell Ndegeocello: The Omnichord Real Book
Best Contemporary Classical Composition
Montgomery: Rounds
Jessie Montgomery, composer (Awadagin Pratt, A Far Cry & Roomful Of Teeth)
Best Orchestral Performance
Adès: Dante
Gustavo Dudamel, conductor (Los Angeles Philharmonic)
Best Opera Recording
Blanchard: Champion
Yannick Nézet-Séguin, conductor; Ryan Speedo Green, Latonia Moore & Eric Owens; David Frost, producer (The Metropolitan Opera Orchestra; The Metropolitan Opera Chorus)
Best Choral Performance
Saariaho: Reconnaissance
Nils Schweckendiek, conductor (Uusinta Ensemble; Helsinki Chamber Choir)
Best Chamber Music/Small Ensemble Performance
Rough Magic
Roomful Of Teeth
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Eli Beneš: Nepatrná ztráta osamělosti. Oceňovaný debut současného českého spisovatele
-
Deník zloděje. Autobiografický příběh padlého anděla Jeana Geneta
-
Peter Karvaš: Sedm svědků. Detektivka ve hvězdném obsazení otevírá otázky po občanské odpovědnosti
-
Molière: Misantrop. Komedie o tom, jak je těžké mít rád lidi
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.