Francouzské malířství by nebylo bez průmyslové revoluce. Souvisí s ní třeba výroba olejových barev, říká Nikolaj Savický
„Vyrůstal jsem v kříženci knihovny a muzea,“ říká kunsthistorik Nikolaj Savický o svém zázemí. Na gymnáziu se věnoval francouzštině, později se začal odborně zajímat o historii, průmyslovou revoluci a také o francouzské malířství z let 1800 až 1945. Posledních deset let se ovšem detailně věnuje i tematice lodí a paroplavby. Jak se to má s parníky na obrazech Josefa Šímy? A co nevíme o ostrově Kampa? I na to se ve Vizitce pana Savického ptal Ondřej Cihlář.
Související
-
Emigrace pro mě byla záchrana, vzal jsem život do vlastních rukou, říká kunsthistorik Zdenek Primus
Píše o umění a o umělcích, kteří se důsledně snaží pochopit sami sebe, aby dokázali pochopit svět. Kromě československé avantgardy či abstrakce má ale taky rád hudbu.
-
Odstup je pro poznání důležitý, poválečnou dobou bych se zabývat nemohl, říká kunsthistorik
Je historik při bádání odsouzen k samotě? Hostem Evy Lenartové byl ve Vizitce historik umění, pedagog a také kreslíř Pavel Šopák.
-
K čemu je dnes umění? Mladí umělci mohou působit zmateně, ale ptají se správně, říká Tomáš Pospiszyl
Historik a teoretik umění, publicista, kurátor a vysokoškolský pedagog Tomáš Pospiszyl mluvil o svém náhledu na klíčové momenty československého umění posledních 50 let.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.