Film běží, lidé si povídají, skleničky cinkají. Ivo Andrle popisuje, jak se kinosály přesouvají do obýváku

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ivo Andrle

„Je to model nového sociálního zážitku, který s námi bude i po koronavirové krizi,“ říká ředitel distribuční společnosti Aerofilms Ivo Andrle o projektu Moje kino Live. Do Vizitky ho pozval Tomáš Pilát.

Jako školák Ivo Andrle „doprovázel“ svou starší sestru do ostravských hudebních klubů, kde také jednoho večera objevil rockovou kapelu Garáž. O mnoho let později, už jako pražský usedlík, se seznámil a spřátelil s jejím někdejším členem Ivem Pospíšilem. Dodnes spolu vedou různé debaty. Včetně té, proč stojí nebo nestojí za to poslouchat písně Boba Dylana. Andrle má amerického hudebníka velmi rád, a proto si ho nechal zahrát ve své Vizitce. Jako smírné gesto vůči Pospíšilovi ale vybral i skladbu Medow právě od Garáže.

Ivo Andrle přišel do Vizitky mluvit nejen o hudbě, kterou má rád, ale hlavně o situaci, jíž nyní prochází distribuční síť Aerofilms. Na ni napojená pražská klubová kina Aero, Oko, Světozor, brněnská Scala a královéhradecký Central jsou zavřená, a tak začal Anderle se svým týmem v podstatě okamžitě řešit, jak filmy dostat k divákům alternativní cestou.

Ivo Anderle

„Bylo nám hned jasné, že se pozornost přesune do on-line prostoru, kde už jsme měli svou platformu,“ naráží na internetovou půjčovnu filmů Aerovod. „Její čísla hned vyletěla nahoru, náš další úkol ale byl, aby se o tom dozvědělo víc lidí. Potřebovali jsme ji také nakrmit čerstvým materiálem, protože Aerovod funguje jako kurátorovaná platforma kvalitních snímků,“ vysvětluje Anderle.

Parádně pokecal na postranním chatu

Logickým vyústěním on-line života v karanténě je pak sofistikovaný projekt Moje kino Live. V „sálech“ spadajících pod Aerofilms probíhá každý večer jedna projekce, na niž si divák koupí vstupenku, jako by šel do svého oblíbeného kina. E-mailem dostane odkaz, na jaké internetové adrese se bude promítat, usadí se na gauč či do křesla, připraví si dobroty a spolu s dalšími virtuálními návštěvníky může o filmu chatovat. Snímku předchází živý úvod od filmového experta, v on-line prostoru kina či přilehlého baru je možné zůstat i po skončení projekce. „Je to model nového sociálního zážitku, který s námi bude i po koronavirové krizi,“ míní Andrle. „Psali nám i lidé z menších měst, že k podobným filmům by se neměli šanci dostat.“

Ve Vizitce Ivo Andrle mluvil také o tom, o jaké filmy mají zájem internetoví diváci a na co se chodí spíš do kamenných kin. Na internetu podle něj daleko víc fungují explicitní snímky, které by jinak z hlediska tržeb v sálech nebyly zajímavé. Sám se naposledy díval – z pracovních důvodů – na film o tantře. Dostane se na program „jeho“ kin? To se posluchači Českého rozhlasu Vltava nedozvěděli. Andrle totiž musí dát nejprve vědět distributorovi.

V jaké kondici podle Andrleho přečká Aerofilms koronavirovou krizi? Jaké poklady jsou uložené za plátnem v kině Světozor? Jaký film uvede Aerofilms v kamenných kinech hned, jak to bude možné? Poslechněte si celou Vizitku.