Festival m3 – Umění v prostoru se letos odehrává na vlakových nádražích i okolních místech nemístech
Šestý ročník festivalu m3 – Umění v prostoru se letos odehrává na území železnic. Program nabízí instalace, performance, projekce, ale třeba i besedy. Agáta Hrnčířová si pozvala zástupce tří projektů, které se návštěvníkům představí. Erika Velická vytvořila v blízkosti nádraží úkryt s názvem Nádraží jako osa. Umělci Martin Netočný a Epos 257 se věnují výzkumně-performativnímu projektu. Poslední z hostů, indolog a politolog Jiří Krejčík mapuje české i zahraniční nádražky.
Související
-
Nádraží jsou křižovatky příběhů. Umělecké intervence víří prach, který na ně pomalu padá
V Česku najdeme vlaková nádraží, která za podivuhodných okolností zasáhlo kulturní a umělecké dění. Patří mezi ně i železniční stanice Moldava, Praha-Bubny a Klatovy.
-
Pražská vlaková nádraží – poetická místa uprostřed majetkoprávní divočiny. Oživit je může umění
Saša Michailidis se ptá Dana Merty z Galerie Jaroslava Fragnera, pořádající Landscape festival, a kurátorek Festivalu m3/Umění v prostoru Dagmar Šubrtové a Ivy Mladičové.
-
Města často veřejný prostor uměním spíš zaplevelí, říká sochař Čestmír Suška
Letos oslavil sedmdesátiny, jeho studio Bubec ale stále šlape na plné obrátky. A Čestmír Suška dál pracuje na tom, aby veřejný prostor neokupovaly nekvalitní instalace.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...
Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Lidský faktor
Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová