Fascinuje mě bezmoc tváří v tvář exekuci, říká režisér Ondřej Erban

Z filmu Sto dvacet osm tisíc
Z filmu Sto dvacet osm tisíc

Film Sto dvacet osm tisíc studenta FAMu Ondřeje Erbana získal Českého lva pro nejlepší studentský film a reprezentoval českou kinematografii v canneské sekci Cinéfondation.

V sekci Cinéfondation na 72. ročníku mezinárodního filmového festivalu v Cannes soutěžil také český krátkometrážní snímek. Na zhruba čtvrthodinové ploše dramatu Sto dvacet osm tisíc sledujeme události během jedné exekuce.

Film zapojuje perspektivy obou stran, jak svobodné matky, tak především obou exekutorů. Podle Ondřeje Erbana představuje takový krok výsledek pragmatického dramaturgického rozhodnutí. Krátkometrážní snímek tak nabízí prostor pro další rozvinutí. Zda film připomínající svou atmosférou i pojetím díla Kena Loache či bratří Dardennů skutečně vychází z jejich poetiky či jeho inspirační zdroje leží někde docela jinde, si poslechněte v rozhovoru z pořadu Reflexe. 

Z filmu Sto dvacet osm tisíc

I když si sociální drama Sto dvacet osm tisíc nakonec neodneslo žádnou cenu, jeho autor, scenárista a režisér Ondřej Erban doufá, že účast na světové přehlídce usnadní vznik jeho dalšího projektu.

Spustit audio

Související