Fascinuje mě bezmoc tváří v tvář exekuci, říká režisér Ondřej Erban
Film Sto dvacet osm tisíc studenta FAMu Ondřeje Erbana získal Českého lva pro nejlepší studentský film a reprezentoval českou kinematografii v canneské sekci Cinéfondation.
V sekci Cinéfondation na 72. ročníku mezinárodního filmového festivalu v Cannes soutěžil také český krátkometrážní snímek. Na zhruba čtvrthodinové ploše dramatu Sto dvacet osm tisíc sledujeme události během jedné exekuce.
Film zapojuje perspektivy obou stran, jak svobodné matky, tak především obou exekutorů. Podle Ondřeje Erbana představuje takový krok výsledek pragmatického dramaturgického rozhodnutí. Krátkometrážní snímek tak nabízí prostor pro další rozvinutí. Zda film připomínající svou atmosférou i pojetím díla Kena Loache či bratří Dardennů skutečně vychází z jejich poetiky či jeho inspirační zdroje leží někde docela jinde, si poslechněte v rozhovoru z pořadu Reflexe.
I když si sociální drama Sto dvacet osm tisíc nakonec neodneslo žádnou cenu, jeho autor, scenárista a režisér Ondřej Erban doufá, že účast na světové přehlídce usnadní vznik jeho dalšího projektu.
Související
-
Vítěz Cannes Bong Joon-ho: Dobrý nápad na film je jako skvrna na kalhotech
Přinášíme rozhovor s korejským režisérem o filmu Parazit. Vítěz Zlaté palmy z Cannes v něm vypráví o chudé rodině, která se vetře do milionářského sídla.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.