Dráty, chemlon, plastové hrady. Domácí umění vznikalo často z toho, co si lidé odnesli z práce, říká sběratel a restaurátor Pablo de Sax
Před rokem 1989 točil Pablo de Sax, vlastním jménem Pavel Veselý, improvizované parodické filmy. Prahou se procházel s Egonem Bondym, jehož vzpomínky také zachytil na kameru, a zaznamenal i hlášky undergroundového básníka Vincenta Venery. Spojený je též s komunitou okolo hudebníka Bruna Ferrariho, zajímá se o historii rodného kraje, věnuje se restaurátorství a sbírá umění, které si lidé vyráběli pro potěchu za minulého režimu. Ve Vizitce s ním mluvil Ondřej Cihlář.
Související
-
K vysávání mě jako kluka přiměl až design vysavače ETA 418, říká historik designu Jiří Hulák
S Ondřejem Cihlářem mluvil ve Vizitce třeba i o tom, jak pomáhal dávat dohromady expozici povedeného Retromusea v Chebu.
-
Tohle je design, děti. Chtěl jsem výstavu, na které se smí na materiály sahat, říká designér Pelcl
V pětašedesáti získal Jiří Pelcl Fulbrightovo stipendium a v New Yorku studoval tvorbu nábožensky založené skupiny Shakers, která vytvářela a mezi sebou směňovala nábytek.
-
Design kultivuje. Ale podniky vnímají studenty jako levnou pracovní sílu, říká rektor UMPRUM Vybíral
Je potřeba, aby absolventi UMPRUM byli zruční, ale aby do designu, architektury a umění dokázali přenést taky emoce, zdůrazňuje staronový rektor UMPRUM Jindřich Vybíral.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Ze světa lesních samot
Román klasika české literatury zobrazuje dramatické změny poměrů na česko-bavorském pomezí v posledním čtvrtletí 19. století, kdy ustálený životní řád "světa lesních samot" narušila živelná katastrofa.