Detektivky jsou pro televizi věčný a vděčný žánr, dívat se na ně může každý, říká Jan Pachl, režisér Cirkusu Bukowsky a Volhy
Na FAMU mu Karel Kachyňa říkal, ať nikdy nespolupracuje s Českou televizí. Posledních deset let režisér Jan Pachl činí opak. Seriálem Volha o životě spojeném s provozem televize od 70. let otevřel diskusi o duchu doby, za což je rád. Ještě raději je za možnost vyrůstat v devadesátkách. Mezi zásadní vlivy řadí americké road movie, proto do seriálu Cirkus Bukowsky, jedné z prvních detektivek vysílaných na ČT, zařadil dlouhé „cestovní“ záběry. Do Vizitky ho pozval Ondřej Cihlář.
Související
-
Standa Pekárek opíjí primitivním nebezpečným humorem. O seriálu Volha s režisérem Janem Pachlem
Standa Pekárek má v životě tři přání: řídit volhu, jezdit pro redakci humoru a lidové zábavy a vozit Goťáka. Splní se mu to? To se dozvíme v nové televizní minisérii Volha.
-
Zajímalo nás, jak většina soudí spor mezi dvěma menšinami, říká režisér Oběti Michal Blaško
„Zkraje války na Ukrajině se zvedla tříměsíční vlna solidarity. Pak začaly stoupat ceny energie, většina lidí se unavila a začala měnit názor,“ říká režisér Michal Blaško.
-
Jak se pozná dobrý filmový střih? Když nechá diváka přemýšlet i odpočinout, říká střihač Jakub Hejna
Manželské etudy, Mallory, René, Zkáza krásou, Forman vs. Forman, Katka, Dukla 61, Božena nebo Fair Play – to je jen malý výsek filmů a seriálů, které stříhal Jakub Hejna.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka