Demolice mostu na ulici Komenského začala. Místní si stěžují na hluk i neohleduplné cyklisty
Demoliční bagry se zakously do mostu Komenského v Olomouci. Pro místní to znamená hluk, prach a dopravní omezení. Stěžují si také na neohleduplné cyklisty.
„Permanentně žijeme s hlukem, musíme mít i v těchto teplých letních dnech stále zavřená okna. Nejvíc si odpočinu v práci,“ říká Zdeňka Tkadlečková, která bydlí přímo na Nábřeží. Aby hluk obtěžoval obyvatele přilehlých ulic co nejméně, slíbilo Povodí Moravy, že pracovat se bude vždy jen do 17 hodin.
Místo mostu slouží chodcům provizorní lávka. Cyklisté zde mají podle cedulí sesednout z kola, aby chodce neohrožovali a také aby na dřevěných prknech nezpůsobovali další hluk. Tím se ale ne vždy řídí. „Když tam jedou dvě kola, nebo stačí jedno v noci, v tu ránu jsem vzhůru a nejsem sám,“ svěřuje se mi Slavomír Brykner.
Během pár minut, co na lávce stojím, kolem mě projeli tři cyklisté. Žádného se mi s mikrofonem nepodařilo zastavit. Vzápětí u paty lávky disciplinovaně sesedá pan Luděk. Ujišťuje mě, že ví, proč to dělá: „Bydlím tady, a když tudy projíždí kola, dělá to hrozný hluk.“
Město si vyžádá zákazovou značku
Radnice podle písemného vyjádření mluvčího Michala Folty místním pomůže. Přes stavební firmu požádá o standardní dopravní značky se zákazem vjezdu cyklistů. Městští strážníci budou místo častěji hlídat a současně na webových stránkách bude město apelovat na slušné a ohleduplné chování cyklistů v prostoru provizorní lávky.
Ale zpět k demolici mostu. Hydraulické nůžky ho budou až do poloviny postupně ukusovat přímo z koryta řeky Moravy. Pak se začne se stavbou nového přemostění. Hotovo by mělo být podle mluvčího Povodí Moravy Petra Chmelaře příští rok na podzim.
„Ten most bude především větší a bude přizdvižený tak, aby to koryto mělo dostatečnou kapacitu. To je ten primárná důvod, proč je potřeba tento most, ale také most na ulici Masarykově kompletně zrekonstruovat,“ doplnil Chmelař.
I v tomto případě to znamená zbourání starého a stavbu zcela nového přemostění včetně zpevnění koryta řeky Moravy a vybudování náplavek. Práce by měly skončit v roce 2022.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ztratit práci, vrátit se nebo narukovat. Ukrajincům v odvodovém věku nebudou konzuláty vydávat pasy
-
Památník v Letech nestavíme kvůli Romům, ale kvůli sobě. Prasečák byl náš problém, zdůrazňuje Šídlo
-
Temnota se teď dostává na světlo, říká moderátorka po své výpovědi u soudu s Cimickým
-
Ursula von der Leyen přijede na konci dubna do Prahy. bude obhajovat post šéfky Evropské komise