Pražská nádraží v kontextu doby i městského urbanismu. Co pro hlavní město znamenají?
Pražská nádraží: Hlavní nádraží
Původní budova nádraží byla komponovaná jako italská vila v neorenesančním slohu podle návrhu Vojtěcha Ignáce Ullmanna a Antonína Viktora Barvitia v letech 1869−1871. Nová budova Josefa Fanty z let 1902–1909 je tvořená monumentální odjezdovou halou, sevřenou mezi pylonovými věžemi. Věže jsou zdobeny alegorickými sochami Stanislava Suchardy, Hanuše Folkmanna, plastikami Géniů Čeňka Vosmíka a okřídleným kolem, symbolem železnice.
Související
-
Nádraží Vyšehrad je jednou z nejohroženějších památek Prahy. Město teď jedná o jeho koupi
Nádraží Vyšehrad je v havarijním stavu. O jeho koupi projevilo zájem hlavní město. Někteří pražští politici totiž přišli s nápadem umístit sem Slovanskou epopej.
-
Praha, Vídeň, Berlín. Velká nádraží jako moderní obchodní centra
Nakupování se na přelomu 19. a 20. století částečně přesunulo z venkovních trhů do tržnic, už na začátku 20. století ale vznikaly také první obchodní paláce.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.