Chtěla zpívat, poškození hlasu ji dovedlo k režii. Snažíme se, aby posluchače draply, říká o ostravských muzikálech Gabriela Petráková
Maminka zpěvačka, tatínek činoherec. Malá Gabriela chodila na zpěv, klavír a na výtvarku a svou budoucnost viděla na pódiu, nikoliv za ním. Po necelých šesti letech aktivní pěvecké dráhy ale ztratila pro zpívání hlas. Nevzdala se, rozhodla se pro studium operní režie na HAMU a tam přišlo klíčové setkání s Milošem Nekvasilem.
Díky jeho synovi Jiřímu, který v Ostravě začal ředitelovat v roce 2010, je dnes Gabriela Petráková dvacátým rokem v čele muzikálu a operety při Národním divadle moravskoslezském v Ostravě.
Jak přemýšlí nad tvorbou představení pro 600 lidí, kteří se do divadla přišli pobavit? Jak jsou tuzemská divadla úspěšná v „učení se muzikálu za pochodu?“ Proč by z Janáčkovy Její pastorkyně mohl být muzikál budoucnosti a co kromě hodnotného libreta a hudební složky nesmí kvalitní muzikál postrádat? I o tom mluvila Gabriela Petráková s Renátou Spisarovou ve Vizitce.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Bohumil Hrabal: Baron Prášil. Příběh ze sbírky Perlička na dně čte Petr Nárožný
-
David Herbert Lawrence: Milenec lady Chatterleyové. Vášnivý příběh nerovné živočišné lásky
-
Ladislav Smoček: Bludiště. Pokus o interview před vchodem
-
Zkus předběhnout auto, Duha, V koutě všeho a další povídky Stanislava Berana
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.