Chtěla zpívat, poškození hlasu ji dovedlo k režii. Snažíme se, aby posluchače draply, říká o ostravských muzikálech Gabriela Petráková

15. leden 2022

Maminka zpěvačka, tatínek činoherec. Malá Gabriela chodila na zpěv, klavír a na výtvarku a svou budoucnost viděla na pódiu, nikoliv za ním. Po necelých šesti letech aktivní pěvecké dráhy ale ztratila pro zpívání hlas. Nevzdala se, rozhodla se pro studium operní režie na HAMU a tam přišlo klíčové setkání s Milošem Nekvasilem.

Díky jeho synovi Jiřímu, který v Ostravě začal ředitelovat v roce 2010, je dnes Gabriela Petráková dvacátým rokem v čele muzikálu a operety při Národním divadle moravskoslezském v Ostravě.

Jak přemýšlí nad tvorbou představení pro 600 lidí, kteří se do divadla přišli pobavit? Jak jsou tuzemská divadla úspěšná v „učení se muzikálu za pochodu?“ Proč by z Janáčkovy Její pastorkyně mohl být muzikál budoucnosti a co kromě hodnotného libreta a hudební složky nesmí kvalitní muzikál postrádat? I o tom mluvila Gabriela Petráková s Renátou Spisarovou ve Vizitce. 

Spustit audio

Související