Bohdana Malik: Po zkušenostech z cestovního ruchu mě v opeře jen tak něco nerozhází

30. leden 2020

Bohdana Malik je od června loňského roku správní ředitelkou Opery Národního divadla a Státní opery. O tom, co obnáší její práce a jaké jsou plány pražských oper na následující roky, mluvila s médii poprvé – v pořadu Vizitka, který moderoval Daniel Jäger.

S Operou Národního divadla a Státní operou spolupracuje Bohdana Malik, absolventka produkce na DAMU, od roku 2015. Přinesla si sem zkušenosti z menších divadelních scén, z muzikálových produkcí a také z cestovního ruchu, kterému se věnovala několik let po absolutoriu na vysoké škole.

„Tam jsem se naučila disciplíně. Vybírala jsem destinace, zájezdy pro velmi náročnou klientelu jsem plánovala na klíč, připravovala rozpočty i vyúčtování. V cestovním ruchu toho zažijete opravdu hodně, i proto mě dnes máloco rozhází,“ řekla ve Vizitce.

Komunikace je základ

Disciplína, schopnost plánovat a empaticky komunikovat s lidmi napříč soubory a profesemi – to jsou pro ni důležité dovednosti i dnes, kdy působí na pozici správní ředitelky. Před započetím rekonstrukce budovy Státní opery v roce 2016 měla na starosti ekonomiku celého operního souboru a někdejší ředitelce Silvii Hroncové připravovala podklady pro manažerská rozhodnutí.

Čtěte také

Teď se pokouší změnit systém komunikace se všemi sekcemi opery, aby byla lépe schopná vyslyšet pracovní potřeby všech zaměstnanců. „Třeba udělat plán nákupu hudebních nástrojů nebo pracovního oblečení,“ vypočítává pro někoho zdánlivě banální položky. V obřím provozu souboru ve svazku Národního divadla s více než pěti stovkami lidí se ale i tyto věci musí probírat velmi pečlivě.

Jak dnes po organizační stránce funguje soubor Opery Národního divadla a Státní opery? Jak dlouho se ještě budou po nově zrekonstruované budově pohybovat řemeslníci? Jaké tituly mají pražské operní domy v plánu, jaké jsou výhody blokového uvádění oper a jak funguje domlouvání koprodukcí se zahraničními soubory? Poslechněte si celou Vizitku.

Spustit audio