Berlinale speciál: Nejlepší filmy a zajímavé trendy festivalu podle účastníků debaty

13. únor 2019
Film Piraně (La paranza dei bambini, tedy doslova Dětský klan) režíroval Claudio Giovanessi

Diskuse o nejlepších filmech (i seriálech) z Berlinale 2019. Hosty jsou spolupracovníci Reflexí, filmoví publicisté Táňa Zabloudilová, Iva Přivřelová a Ondřej Pavlík.

Pavel Sladký

Byla jsem doma, ale (Ich war zu hause, aber, režie: Angela Schanelec)
Öndög (r. Wang Quanan / v české transkripci: Wang Čchüan-an)

Piraně (La paranza dei bambini, r. Claudio Giovanessi)

+ ze sekce Panorama Souvenir (r. Joanna Hogg)

A dodatečně – po odvysílání Reflexí – především poslední soutěžní film 69. ročníku čínský film Sbohem, synu (r. Wang Xiaoshuai / Wang Siao-šuej)

Iva Přivřelová

Systemcrasher (r. Nora Fingscheidt)

Mr. Jones (r. Agnieszka Holland)

Ghost Town Anthology (r. Denis Côté)

+ ze sekce Panorama režijní debuty herců Light of My Life (r. Casey Affleck) anebo Mid90s (r. Jonah Hill)

Ondřej Pavlík

Byla jsem doma, ale (Ich war zu hause, aber, režie: Angela Schanelec)
Bůh existuje, jmenuje se Petručka (Gospod postoi, imeto i' e Petrunija, r. T. S. Mitevska)
Zlatá rukavice (Der Goldene Handschuh, r. Fatih Akin)

+ ze sekce Forum

Olanda (r. Bernd Schoch)
Vanishing Days (Man you, r. Xin Zhu)

Táňa Zabloudilová

Na festivalu sleduji seriálovou sekci Drama Series Days, která poskytuje možnost obchodovat s televizní tvorbou a není na rozdíl od oficiálního filmového programu Berlianle koncipovaná jako soutěž a jako kurátorovaný výběr toho nejlepšího. Díky Drama Series Days máme přehled o tom, jak dnes tvůrci bojují s nutností dělat detektivky. Obří procento nabízených titulů jsou právě šablonovité detektivky. Pak je markantní rozdíl mezi severem a jihem Evropy. Snahy o quality tv se proplétají mezi všednodenními seriály a telenovelami. Norové, na které je letos na Berlinale fokus, téhle šance rozhodne skvěle využili, jsou ted v seriálech asi nejzajímavější.